Wat kunt u doen?
Brandt de openbare verlichting niet? U kunt in Fixi zien of de storing al gemeld is.
- Is dat niet het geval? Meld de storing dan bij ons.
- Is de storing al gemeld? U kunt de bestaande melding voorzien van een like. Hierdoor bespaart u zichzelf de moeite van het maken van een nieuwe melding over hetzelfde onderwerp. En wij zien dat meerdere mensen last hebben van dezelfde melding. U moet hiervoor wel inloggen in Fixi.
Wat doen wij met uw melding?
De verantwoordelijkheid voor de openbare verlichting is verdeeld: de gemeente beheert de masten en lampen. Enexis is verantwoordelijk voor de kabels tot in de mast. Een monteur gaat zo snel als mogelijk poolshoogte nemen. Vaak gebeurt dit op vrijdag. Het herstellen is specialistisch werk. Wanneer we het direct kunnen herstellen, dan doen we dat. Maar soms zijn vakmensen en het materiaal niet direct beschikbaar om dat meteen te doen. Dan kan het langer duren.
Storing in het stroomnetwerk?
Dit is vaak te herkennen omdat dan meerdere lichtmasten op een rij niet branden in een straat of wijk. Dan nemen we direct contact op met Enexis. Het duurt in dat geval helaas langer voordat het allemaal weer werkt.
Waarom duurt het bij Enexis langer?
Dit komt omdat Enexis storingen bij huis- en bedrijfsaansluitingen voor laat gaan. Daardoor gelden voor openbare verlichting landelijk helaas veel langere termijnen voor herstel. Dit kan zelfs enkele weken duren. Vanzelfsprekend blijven we met Enexis in gesprek om ervoor te zorgen dat onze meldingen zo snel mogelijk worden opgepakt. Geen verlichting op straat is vervelend voor het verkeer en kan inwoners een gevoel van onveiligheid geven.
Meer weten?
Op de website van Enexis vindt u meer informatie.