We hebben de antwoorden van veel gestelde vragen over de belastingen voor u op een rijtje gezet. Zit het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel ons dan gerust. We helpen u graag.
Afvalstoffenheffing
U betaalt mee aan de kosten om huishoudelijk afval in te zamelen en te verwerken. Dit noemen we afvalstoffenheffing. U betaalt hiervoor een vast bedrag per maand. Hoeveel u betaalt, hangt af van de grootte van uw huishouden. Lees hier alles wat u moet weten.
Wat moet ik weten?
U betaalt een vast bedrag
U betaalt in Goirle een vast bedrag voor de afvalstoffenheffing. Het maakt niet uit hoe vaak wij uw container leegmaken.
U betaalt minder als u alleen woont
Ieder jaar op 1 januari kijken we naar het aantal mensen in uw huishouden. Heeft u een eenpersoonshouden of meerpersoonshuishouden? Dat bepaalt hoeveel afvalstoffenheffing u betaalt.
Als u verhuist, kijken we welke afvalstoffenheffing u betaalt
- Verhuist u binnen onze gemeente? Dan verhuist de heffing met u mee.
- Verhuist naar een andere gemeente? Dan brengen we het bedrag in mindering op uw afvalstoffenheffing. U betaalt geen afvalstoffenheffing voor de maanden die u niet in onze gemeente woont.
We kijken altijd naar de situatie zoals deze is op 1 januari
Gaat u samenwonen binnen onze gemeente? Dan betaalt u vanaf 1 januari van het volgende jaar voor een meerpersoonshuishouden. Tot die tijd betaalt u nog voor een eenpersoonshouden. Gaat u uit elkaar? Vanaf 1 januari van het volgende jaar betaalt u voor een eenpersoonshuishouden.
Verhuist u naar een andere gemeente? Dan verwerken wij dit automatisch. U hoeft niets te doen.
Meer weten?
Wat kost het?
U betaalt in Goirle altijd een vast bedrag voor de afvalstoffenheffing:
Vaste kosten afvalstoffenheffing | Tarieven 2023 | Tarieven 2024 |
---|---|---|
Eenpersoonshuishouden | € 136,92 | € 142,20 |
Meerpersoonshuishouden | € 227,16 | € 235,92 |
Contact
Neem gerust contact met ons op.
- Team belastingen
- E-mail adres: belastingen@goirle.nl
- Telefoon: 013 5310 610